De ultieme vraag 2.0

De ultieme vraag 2.0 - Fred Reichheld en Rob Markey

Dit voorjaar heb ik gewerkt aan de vertaling van ‘The Ultimate Question 2.0’  van Fred Reichheld en Rob Markey (Nederlandse titel: ‘De ultieme vraag 2.0’). Dit boek is een herziene editie van ‘The Ultimate Question’, een boek dat Reichheld in 2006 schreef over NPS, oftewel de Net Promotor Score. Deze oorspronkelijke editie was een doorslaand succes. Omdat NPS op grote schaal door bedrijven is omarmd, is er al na relatief korte tijd een tweede editie uitgebracht. Hierin zijn de nieuwe inzichten verwerkt die de afgelopen jaren zijn ontstaan uit de praktijk van alledag.

Nu denk je misschien: ‘NPS? Nog nooit van gehoord.’ Maar eigenlijk heeft iedereen er tegenwoordig regelmatig mee te maken. Bij NPS draait het namelijk om de ultieme vraag. Dit is: Hoe waarschijnlijk is het dat u ons bij vrienden of collega’s zult aanbevelen? En tegenwoordig zie je deze vraag regelmatig voorbijkomen bij onlinewinkels, restaurants, hotels, taxibedrijven, noem maar op.

Dit boek is vooral gericht op bedrijven die willen weten hoe ze hun klanten beter van dienst kunnen zijn en aan zich kunnen binden. Op LoyaltyFacts vind je een recensie van het boek.

‘De ultieme vraag 2.0’ is uitgegeven door uitgeverij Business Contact en verkrijgbaar bij alle gerenommeerde boekhandels.

Geplaatst door Elles Assink-Kroon, Crown Translations